FANDOM

Template:Egyért2 Template:Színész infobox Horváth-Töreki Gergely (Horváth Gergely) (Sopron, 1980. július 24.) improvizációs színész és tréner, szinkronszínész. A budapesti Itt és Most Társulat és a soproni IS (ImproSopron) improvizációs színházak alapító tagja, 2018-tól szabadúszó. A PRIME csatornahangja. Szinkronizált többek között a Hűtlen vágyakTemplate:Wd és a Trónok harca című sorozatokban is.

Élete Edit

Template:Idézet 3 Sopronban nőtt fel. Zenész-sportoló családból származik. Tizenegy és tizennégy éves kora között tubázott. Akkor hagyta abba, amikor baseballozni kezdett, előbb a soproni mennydörgő zoknik (Sopron Thunder Soxs) csapatában, 2006-ban a Nagykanizsa Antshoz,[1] majd pedig Budapesten, a Hungarian Astroshoz igazolt.[2] Tizenkilenc évig játszott a különböző kluboknál.

1997-ben elvégzett egy szakács szakmunkásképzőt, majd pedig 2004-ben[3] esti tagozaton, a Berzsenyi Dániel Evangélikus (Líceum) Gimnáziumban érettségizett. Budapestre költözve polgári foglalkozásokból tartotta el magát, amikor is a Csörögi István szinkronrendező által vezetett Etalon Stúdió tanfolyamában OKJ-s képzésen „szinkronizálási szakalkalmazott és műsorközlő” bizonyítványt szerzett.

Beszédtechnika-tanárának, Koncz-Kiss Anikónak köszönhette, hogy bekerült a színház világába. Húszas éveiben két egymást követő esztendőben is németországi operett-turnékon vett részt. A 2000-es évek első évtizede végén megalapította saját amatőr társulatát, mellyel több darabot is színpadra állítottak. 2010–2011-ben a Hat Swing Band nevű formációban tubázott, amely a Fringe Fesztivál 2011-es különdíjasa[4] volt. A Teatro Társulatnak 2014 óta tagja. Életében fontos szerepet játszik a színház és az improvizáció.

Az Itt és Most Társulat alapító tagja, egy ideig[5] vezetője is volt. A csoport 2011-ben azzal a céllal alakult Várnai Szilárd irányításával, hogy vacsoraszínházi előadásokat adjon, majd néhány hónap után teljesen improvizációs színházzá lett. Horváth-Töreki az előadások során elsősorban moderátor, aki a közönség és a játszók közötti kapcsolatot megteremti, és fenntartja. A sikerre való tekintettel, 2015-ben a társulattal játékra invitálta az amatőr érdeklődőket is, így alakult ki az „előjáték” fantázianevet viselő nyitott improvizációs tréning, ahol beavatószínházi jelleggel színészek és nem színészek egyaránt színpadra állhattak, vagy nézhették is egymást. 2015 tavaszától tart önálló improvizációs tréningeket Sopronban ImproSopron néven, majd ugyanezen év őszétől Budapesten is. 2018 őszétől szabadúszó improvizációs színész.[6]

Számos filmben és dokumentumfilmben hallható szinkronhangként és narrátorként. A 2016. szeptember 5-én indult televízióadó, a PRIME csatornahangja.

Szinkronszerepei Edit

Film magyar címe
(bemutatás éve)
Film eredeti címe Karakter A szinkronizált színész
A 24 órás verseny (2015) Le Mans (1971) Erich Stahler Siegfried Rauch
Félek (2016) Io ho paura (1977) Ludovico Graziano dandártábornok Gian Maria Volonté
Országomat egy nőért W.E. (2011) Edward James D'Arcy
2 nap New Yorkban 2 Days in New York (2012) Vincent Gallo Vincent Gallo
Gyilkos vágyak (2013) Passion (2012) Ügyvéd Benjamin Sadler
Jézus engem szeret! (2014) Jesus Loves Me (2012) Jézus Florian David Fitz
Kelepce (2014) Deadfall (2012) Travis seriffhelyettes Jason Cavalier
Behálózva (2014) Closed Circuit (2013) Nazrul Sharma Riz Ahmed
A S.H.I.E.L.D. ügynökei Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) Lance Hunter ügynök Nick Blood
Trónok harca Game of Thrones Jaqen H'ghar Tom Wlaschiha
Hűtlen vágyak (2015)[7] Satisfaction Simon Blair Redford
Penn Zero, a félállású hős (2016) Penn Zero: Part-Time Hero (2014)[8] Phil[9] (Phyllis)[8] Sam Levine[8]
Supa Strikas – Fociláz (2016) Supa Strikas Nindzsa[10]
Soy Luna (2016) Soy Luna Cato[11] Germán Tripel

Jegyzetek Edit

Template:Jegyzetek

Források Edit

- Template:Cite web

További információk Edit

Kategória:1980-ban született személyek Kategória:Soproniak Kategória:Baseballozók Kategória:Magyar szinkronszínészek Kategória:Magyar színészek Kategória:Élő személyek

Cite error: <ref> tags exist, but no <references/> tag was found